Първите 12 месеца

Да възпиташ отговорно дете - мисията възможна

Отговорността е прекрасно качество, което ни дава стабилност и сериозно отношение към необходимите задачи.

Отговорните хора си вършат добре работата и са високо ценени и уважавани във всички професионални сфери. А ние превръщаме детето си в отговорен човек, още от първия му ден с подходящото възпитание.

Но преди да започнат да учат детето на отговорност, родителите трябва сами да се научат да взимат сериозни решения, да изпълняват отговорни задачи, да се грижат за близките си.

Основната задача на родителите е да направят така, че детето да расте здраво физически и психически. През първите години от живота му това е изцяло тяхна отговорност. Родителите проявяват отговорността си за детето, разхождайки се с него, хранейки го, посещавайки навременно педиатър. Малкият човек расте, виждайки всичко това, и се опитва да подражава на родителите си. Само те знаят от какво има нужда детето им. Ако то не се чувства добре, трябва да му помогнат. Щом стане малко по-голямо, детето също ще поиска да се грижи за някого.

Добра черта на отговорните родители е защитата на детето от евентуални неприятности. Например, преди пресичане на улицата те трябва да го хванат за ръка. Родителите не бива да позволяват на децата да си играят с опасни предмети или да се увличат в опасни за здравето игри. Някой от възрастните трябва винаги да е наблизо, когато детето си играе навън.

При това обаче и загрижеността трябва да е с мярка. Децата, които са били обгрижвани прекомерно, не могат да се справят самостоятелно с елементарни задачи.

Родителите трябва да са отговорни и за постъпките си. Не бива да игнорират околните, да пренебрегват мнението на другите. Наблюдавайки такова поведение, детето ще разбере, че трябва да има предвид не само собствените си желания и интереси, но и чуждите.

Средства за развиване на чувство за отговорност у децата

Родителите разполагат с огромен арсенал от средства и методи, за да развият отговорност у детето си. Всичките тези методи трябва да се прилагат ежедневно и да се упражняват на практика – това ще даде много по-добър резултат от поучителните речи.

Много е важно да научите детето да проявява загриженост за други хора. На 2-3 години то вече може да попита как е баба със здравето и дали татко се чувства добре. Детето ще разбере, че може да изпитва радост, ако проявява загриженост към близките си и на тях това им е приятно. Трябва да се радвате заедно с детето, че баба е здрава, а татко, макар и да е уморен от работа, е готов с удоволствие да си поиграе със сина или дъщеря си.

Семейството показва на детето, че то трябва да се грижи за здравето си. Основните навици в тази насока ще се запазят за цял живот – миене на ръце, миене на зъби, правилно хранене и т.н..

Под формата на игра можете да обясните на детето, че всеки човек среща в живота си и победи, и поражения. Трябва да покажете, че това е естествено и че трябва да се научи да преодолява всичките тези чувства правилно.

Не бива да отстъпвате на детето в игрите, позволете му да изгуби и после да победи достойно, преодолявайки предишния си неуспех. Ако играта е твърде сложна за него, може просто да не я играете – процесът няма да достави удоволствие на нито една от страните. Например, шахът е твърде трудна игра за 6-годишно дете.

Ако малкият човек е решил да прояви отговорно отношение към нещо, трябва да го подкрепите, да се порадвате за него и да не му пречите. С тези прости ежедневни действия можете да научите детето да бъде отговорно.

Надяваме се, че сме били полезни. Ако имате въпроси, свързани със забременяването, бременността, раждането и отглеждането на детето през първите месеци, не се колебайте да ги зададете на missionbaby@woman.bg 
 

2019 © Проект на Sportal Media Group | Лични данни
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.