Първите 12 месеца

Без истерии: Кога и как да приучите мъничето на гърне?

Родителите са решили да приучат детето си да ползва гърне, но то се съпротивлява по всякакъв начин.

И започват да си мислят – дали не избързахме, или пък подхождаме към задачата неправилно?

Всичките ви опити са обречени на провал, ако не запознаете детето постепенно с гърнето. Според различни източници най-подходящата възраст е на 1,5 -2 години, но специалистите препоръчват тези срокове да не се възприемат буквално. Всяко дете си има свой подходящ срок. Необходимо е само правилно да определите кога е той за вашето дете.

Преди да започнете да го слагате на гърнето – запознайте детето си с него

Това запознанство може да започне още преди навършването на 1 годинка. Мама трябва да е наясно, че запознанството съвсем не означава да тича по цял ден след детето с гърне в ръката. Запознанството може да започне от момента, в който детето вече може стабилно да седи седнало. Тогава гърнето трябва постоянно да седи в стаята още преди старта на обучението, за да го вижда детето.

Първото сядане може да се направи тогава, когато се разбере, че дефекацията може да започне във всеки момент. Например веднага след събуждане или след нахранване. Може да се започне с един опит на ден, като след време броят се увеличава. Отначало мъничето ще пишка не осъзнато, а интуитивно. Но много е важно да го похвалите, когато направи това. Децата започват да привикват към този ритуал, а това е главният ключ към успеха.

Никога не ругайте детето, ако не е използвало гърнето по предназначение. Не се разстройвайте, не показвайте пред него никакви негативни емоции. Просто пробвайте отново на следващия ден, съветват педиатрите.

Убедете се, че мъничето разбира, за какво е нужно гърнето

Някои деца малко над годинка вече показват гърнето и се опитват сами да си свалят гащичките. Други и на 2 години по никакъв начин не искат да приемат гърнето. Защо се случва така?

Мъничето няма откъде да знае какво е това гърне, какво да прави с него, ако никога не го е виждало. За да бъде създаването на навик успешно детето най-напред трябва да разбере за какво служи. По какви признаци може да оцените готовността на детето?

- Ако детето има стабилен режим на изхождане.
- Ако памперсът остава празен в продължение минимум на 2 часа.
- Ако забележите, че детето се опитва да подражава на възрастните или на по-големите деца в семейството.
- Ако детето вече разбира значението на думите пишкам и акам.
- Ако може с негова си думичка или жест да показва, че иска да седне на гърнето.

Горните критерии предполагат, че трябва да приучите към гърнето мъничето, когато то вече е запознато с него. Точно поради тази причина не трябва да се ориентирате по възрастта му. Ако рязко го насадите върху гърнето, когато навърши година и половина, нищо няма да постигнете. Ако обаче постепенно го запознавате с гърнето, то с времето ще възприема ходенето на гърне като всекидневен ритуал и ще го използва по предназначение. И тогава родителите без затруднение ще усетят кога е настъпил подходящият момент за обучението.

И така, детето ви вече показва признаци, че е готово да сяда на гърнето. Сега идва най-важното - да изберете точния момент, а това вече си е сложно. Ето по какво да се ориентирате:

- Детето ви е здраво и жизнерадостно.
- Гърнето е удобно и се харесва от детето.
- Помещението е с комфортна температура, самото гърне е топличко.

Най-важното е детето да не се страхува от гърнето, да не почва да плаче само като го види. В същото време гърнето не трябва да се превръща в играчка, която детето да нахлузва на главата си или в което складира играчки. За да възприема мъничето правилно гърнето не използвайте отвличащи фактори като музика или таблет. Психолозите съветват родителите да не превръщат гърнето в център за развлечения.

Това не означава, че смисълът на ползването на гърнето не трябва да достигне до детето под формата на игра. Книгата на Сали Лойд-Джоунс „Бързо на гърнето, приятелю” е весела история за заека с красиви картинки и огледалце под формата на игра може да помогне на детето да усвои навиците за ползване на гърнето.

Надяваме се, че сме били полезни. Ако имате въпроси, свързани със забременяването, бременността, раждането и отглеждането на детето през първите месеци, не се колебайте да ги зададете на missionbaby@woman.bg

2019 © Проект на Sportal Media Group | Лични данни
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.