Първите 12 месеца

Как да научите детето си да се радва на живота още от бебе?

Може и да сте забелязали колко много се различава мисленето на бедните и богатите?

Първите живеят в постоянни ограничения и лишения, трудно им е да печелят пари, да си позволяват някакви дори скромни капризи смятат за погрешно.

Вторите много си се обичат, от нищо не се лишават, а животът им спокойно може да се окачестви като хедонически. Психолозите, разбира се, не призовават родителите да глезят детето си, но те са длъжни за добруването му като възрастен, да знаят кои са тези ограничения, които могат да го вкарат в матрицата на бедността.

Родителските ограничения

Запомнили са всичко, което са ни казвали родителите, кое дете не е чувало: „Не можем да си позволим това”, „Това е прекалено скъпо”, „Аз не съм милионер!”. Разбира се, не може да му се купи всичко, а и не бива. Но е и вредно за детската психика всичко да му се отказва.

Децата постепенно възприемат всичко това – че е нормално да бъдат ограничавани. Подобни неща се натрупват и остават в подсъзнанието, а по-късно на детето му е много трудно да промени убежденията си. Подобни ограничения подсъзнателно ще предизвикват у зрелия човек тревога, той ще мисли, че всичко се получава с каторжен труд.

Какво ще кажат другите?

Това е последното, за което родителите трябва да мислят. Може да се наложи да купите нещо по-скъпо дори с кредит. Нищо лошо няма в това – понякога можете да си позволите това-онова. И нека ви клюкарят другите, че семейството ви е потънало в дългове.

Но я има и обратната ситуация. Например, Кира Найтли се омъжила в рокля, която висяла в дрешника й пет години. На й било абсолютно все едно какво ще кажат околните: „С доходите, които има, не е могла да си купи нова рокля?” Този пример идва да покаже, че ако нещо ви се иска, направете го, без да се съобразявате с общественото мнение.

Липса на цели

Родители без цел в живота заразяват с това състояние и децата си. Ако много работят, но нищо не си позволяват, ако не си поставят никакви цели, то и децата им след време няма да се стремят към нищо.

Те няма да знаят как да се наслаждават на живота. Точно както родителите си ще работят много, толкова много, че ще имат работа за цял живот. И нищо друго. Допитване, проведено през 2017 година, показало, че бедните хора се чувстват неспособни да променят каквото и да е и поради тази причина за тях е много сложно да си поставят някакви цели.

Неправилните приоритети

Специалистите, изучаващи проблемите на бедността считат, че бедняците бягат от тежката и скучна работа. Възможно е поради това 40% от годишния доход на Индия да се пада на фестивалите и други подобни събития.

В Мароко, например, хората имат сателитна телевизия, макар вкъщи да имат само чай и хляб за ядене. Човек, който се възприема като беден, се опитва да прави впечатление – купува марково облекло, оставя в кафенето големи бакшиши, купува телефон на цената на пет свои заплати.

Много от семействата имат не само новородени у дома, но и деца, които започват да задават до премала въпроса „Защо?”. Но и без да питат, попиват разговорите между родителите, между баба и дядо. Животът така е устроен, че рано или късно семейна тема стават и парите – много ли са, малко ли са, за какво стигат, за какво не. Внимавайте какви уроци между редовете не тези разговори давате на децата си. Защо със сигурност повечето родители искат наследниците им да живеят свободно и достойно.

Надяваме се, че сме били полезни. Ако имате въпроси, свързани със забременяването, бременността, раждането и отглеждането на детето през първите месеци, не се колебайте да ги зададете на missionbaby@woman.bg

2019 © Проект на Sportal Media Group | Лични данни
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.