Първите 12 месеца

Топ 5 техники за успокояване на бебето, мама и татко при стресови ситуации

Стресът стана неизменен спътник в всекидневието ни.

От него страдат както възрастните, така и децата. Затова е толкова важно да се научим как да се справяме с напрежението. Има техники, с помощта на които всеки може да се научи да управлява чувствата в стресови ситуации. А с това – и да пази здравето си. А ето ги и самите изпробвани техники:

1. Не бягайте от страховете си, изправете се лице в лице с тях

Много често хората си признават, че се стараят да избягват онези ситуации, които ги изкарват от кожата им. Но психолозите съветват да се постъпва точно обратното - да бъдете смели, да не се боите от страховете си, а смело да ги гледате в „очите”.

Най-напред си изяснете какво именно безпокои детето ви, защо нервничи. И си признайте вътре в себе си причината. А след това пристъпете към решаването на проблема.

2. Станете опора за детето си

В стресова ситуация за всеки човек е важно до него да има някой, на който може да се опре. Дори само да постои и да помълчи. Най-главното е усещането за подкрепа. Ако детето ви в състояние на стрес изпада в истерия, просто бъдете до него. И не реагирайте първосигнално.

Примерно, то е паднало и се е изплашило. Някои майки започват в такива случаи да крещят. Ако детето вече е проходило, да му викат, че е глупак. А всъщност е много просто, ако говорим разбира се за банално падане – засмейте се, кажете му с усмивка самичко да се изправи, подскажете му как. Така на подсъзнателно ниво детето от малко започва да става самостоятелно.

Детето се нуждае от подкрепа. Важно е чрез поведението си родителите да му ПОКАЖАТ как да се успокои. Експертите съветват родителите да не се страхуват от детските сълзи по време на истерии. И да не му казват „успокой се, я се стегни!”.

3. Станете физически активни

Ако усещате, че нивото на стрес у вас се покачва, започнете да спортувате или се захванете с каква де е физическа работа. Това действа най-добре за успокояването. Психолозите съветват поне десет-петнайсет минути да не разговаряте с никого, докато стресът не ви „отпусне”.
През това време физическите упражнения ще смъкнат нивото на адреналина и кортизола – хормоните на стреса, организмът ще започне да изработва ендорфини, които са естествените болкоуспокояващи и подобрители на настроението.

4. Направете йогийската асана „Риба”

Заниманията с йога са един от много ефективните начини за справяне със стреса и прекомерната тревожност. Но не тъгувайте, ако не се занимавате с йога. Позата „Риба” е по силите на всички начинаещи. Ако изведнъж ви обхване тревога веднага се превърнете в…риба. Поставете навито одеяло под лопатките. При такова положение на тимусната жлеза, в която става съзряването, диференцирането и „обучението” на Т-клетките на имунната система, се стимулира и човек става по-устойчив.

5. Прегърнете детето си

Група експерти от японския университет Тохо е доказала лечебните свойства на прегръдката. При средна сила са достатъчни само 20 секунди, за да се успокои детето в ръцете на родителите си. Тази техника важи с пълна сила и при възрастните.
Американският психолог Вирджиния Сатир препоръчва родителите да прегръщат бебетата си по няколко пъти на ден. Тя дори е извела формула за броя на прегръдките. Според нея:

4 прегръдки на ден – стигат за оцеляване
8 прегръдки на ден – за комфорт
12 прегръдки на ден – за растеж на детето

Учените обективно са изучили как организмът реагира на прегръдките с различна сила с помощта на електронни гривни със сензори.

Надяваме се, че сме били полезни. Ако имате въпроси, свързани със забременяването, бременността, раждането и отглеждането на детето през първите месеци, не се колебайте да ги зададете на missionbaby@woman.bg

2019 © Проект на Sportal Media Group | Лични данни
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.