Първите 12 месеца

Защо японските бебета на плачат? Ето каква е тайната на майките от Страната на изгряващото слънце

За чужденците младите японски майки в метрото са наистина удивителна гледка.

Те говорят много високо, сякаш на себе си. Но се оказва, че на гърдите си носят чанта-кенгуру, а в нея е сгушено бебенце на не повече от два месеца.

Майката на висок глас, без да се притеснява ни най-малко, обяснява на детето си накъде са тръгнали, на коя спирка ще слязат и какво ще правят там. И това съвсем не е нещо изключително. Местните хора са свикнали с подобна гледка и не им обръщат никакво внимание.

В японските градове майки с малки бебета се срещат навсякъде – в магазина, кафенето, фризьорския салон. Майки с деца на гърдите карат велосипеди и малки моторолери – естествена градска картина. А индустрията се е съобразила с това – в магазините се продават палта, якета, пелерини, които обличат и майката, и детето в кенгуруто с обща дреха. Създава се усещането, че японските майки не се отделят нито за миг от бебето си. А ето как това се случва без бебето да плаче: 

Плътно общуване. Малките деца непрестанно са с майките си. В по-стари времена майките просто са привързвали със здрав плат децата на гърба си или на гърдите си – както им е по-удобно и са приготвяли храна за семейството, работили са на оризовите полета, грижили са се за по-големите деца. Децата в едно семейство преди са били по много. Когато се появи още едно мъниче, майката го е окачвала на гърба на най-порасналото дете.

Но защо да ходим чак до Япония? В България преди около 70 години е било същото по селата, а ръчно изработените кенгура са наричали "цедилки" – специално изтъкани пъстри здрави платна с презрамки.

В съвременните японски семейства обичайно растат по едно-две деца. И въпреки това много млади майки напускат работа и се посвещават само на грижата за децата и семейството. Когато децата поотраснат, тя отново може да започне работа. Но по правило на непълен работен ден, защото покрай училището майката има още много задължения  към децата и не е прието тези задължения да се прехвърлят на други.  

За чужденците друг изумителен факт е, че японските бебета първо се научават да говорят и чак след това прохождат. За японците това си е в реда на нещата. Майките непрестанно разговарят с децата си, обясняват им какво правят, шегуват се с тях, пеят им песнички, повтарят многократно думи, които са нужни на детето и рано, или късно то проговаря.

Разбира се, мъниците през повечето време спят. Така японците притежават едно всеобщо качество, което изумява чужденците  – те могат да спят във всякаква неудобна позиция до края на живота си. И масово го правят – в метрото, в автобуса, на концерти, ако им са скучни. Човек, спящ на обществено място с широко отворена уста, похъркващ, не впечатлява никого от местните.

Децата от малки биват учени да спазват обществените норми – да благодарят, да се извиняват, да уважават по-възрастните, да не пречат на другите, да не хвърлят безразборно боклук. Не е прието да привличаш вниманието към себе си. Вероятно поради всичко това децата се стесняват да плачат пред непознати.

Разбира се, едно бебе може да се разплаче, ако нещо го боли например. Но тогава майката знае, че детето ѝ има някакъв проблем, а не плаче, защото се чувства самотно, гладно или страда от недостатъчно внимание.

Така израстват малките япончета. Те са в постоянен емоционален и физически контакт със своите родители. Здравата родителска прегръдка, предоставяните им първи потребности, сякаш създават защитна аура около мъничето. То усеща това и става спокойно и уверено в себе си.

Тогава защо му е да плаче?

Надяваме се, че сме били полезни. Ако имате въпроси, свързани със забременяването, бременността, раждането и отглеждането на детето през първите месеци, не се колебайте да ги зададете на missionbaby@woman.bg

2019 © Проект на Sportal Media Group | Лични данни
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.