Искам да забременея

10 често срещани грешки, които двойките допускат в опитите си да имат дете

Грешка номер 1: Не правят достатъчно секс

Много двойки погрешно смятат, че трябва да правят секс само в момента на овулация на жената, но истината е, че колкото по-често се отдават на интимни ласки, толкова по-добри и пъргави стават сперматозоидите на мъжа. А най-важното е, че това е едно приятно и полезно изживяване.

Грешка номер 2: Правят наистина прекалено често секс

Ето, че го има и другият вариант. Прекален светец и Богу не е драг, казва позната българска поговорка, която е напълно приложима в конкретния случай. Както вече споменахме по-горе, проблем със сперматозоидите на мъжа няма да има, тъй като те се обновяват непрекъснато, но двойката може да достигне до състояние на “burn out”, при което започва да гледа на секса само като средство за забременяване и забравя да му се наслаждава напълно.

Грешка номер 3: Не променят позата в секса

Вероятно сте чували традиционните съвети, че мисионерската поза е най-подходяща, когато целите зачеване или пък правилото за вдигнатите крака след секс. Истината обаче е, че независимо от позата, сперматозоидите ще намерят своя път до яйцеклетката с особена лекота и за части от секундата, така че не се ограничавайте със скучни пози, а експериментирайте на воля.

Грешка номер 4: Смятат, че проблемът винаги е в жената

Когато една двойка среща трудности в зачеването на дете, хората автоматично заключват, че има някакъв физически проблем при жената, който ѝ пречи да забременее. Особено чувствителни на тази тема са мъжете, които категорично отказват да повярват, че е възможно проблемът да се крие именно в тях.

Грешка номер 5: Грешно изчисляване на времето за овулация

Понякога да определиш кога точно е овулацията на една жена се оказва истинско предизвикателство. Повечето двойки се придържат към правилото, че точно на 14-тия ден от цикъла на жената се случва овулацията и само тогава наблягат на сериозното бебеправене. Истината обаче е, че човешкият организъм не се ръководи по математически модели на функциониране и фертилният прозорец може да се отвори както на 10-тия, така и на 21-вия ден от цикла.

Грешка номер 6: Правят секс точно в деня на овулацията

Вече има тестове, подобни на тези за бременност, но за изчисляване на точния ден, в който се случва овулацията. Този факт обаче не означава, че не можем отново да допуснем някоя груба грешка в опитите си да се сдобием с наследник. Когато яйцеклетката вече е напуснала яйчника, се отваря прозорец от само 24 часа, в който тя може да бъде оплодена. Докато сперматозоидите могат да живеят от 3 до 5 дни във фалопиевите тръби на жената, търпеливо изчаквайки фоликула да се спука. Ето защо е важно да наблегнете на секса малко преди да настъпи съответния ден на овулацията.

Грешка номер 7: Използват лубрикант

Макар лубрикантите да нямат противозачатъчно действие, те променят естествената среда на влагалището, която спомага сперматозоидите безпроблемно да достигнат до фалопиевите тръби.

Грешка номер 8: Прибързват със срещата със специалист

След 2-3 месеца, в които не виждат заветните две черти, много двойки се обезкуражават и това е съвсем нормална човешка реакция. Но медицински факт е, че дори и двамата да сте в перфектно здраве, са необходими няколко месеца, за да се случи забременяването. Ако сте под 35 години и нямате изявени смущения в цикъла, трябва да изчакате поне година, преди да си запазите час при специалист.

Грешка номер 9: Чакат прекалено дълго време, преди да се обърнат към специалист

В някои случаи своевременното търсене на лекарска помощ е от съществено значение за положителния изход от ситуацията. Ако сте жена над 35 години или имате нередовен цикъл, история с полово предавани болести или болки в коремната област, не трябва да чакате повече от 6 месеца, преди да потърсите специалист по репродуктивна медицина.

Грешка номер 10: Не се грижат за цялостното си здравословно състояние

Много често двойките, които планират да имат дете, се грижат основно за репродуктивното си здраве, без да обръщат внимание на останалите системи в своя организъм, които са взаимно свързани. Погрижете се да изкорените от ежедневието си стреса и лошите навици като тютюнопушене, консумиране на вредни храни и прием на различни медикаменти. Най-разумното нещо, което можете да направите в случая, е да посетите личния си лекар, с който да споделите намеренията си да имате дете и да обсъдите какво трябва да промените в начина си на живот, за да постигнете така мечтаната безпроблемна бременност.

Надяваме се, че сме били полезни. Ако имате въпроси, свързани със забременяването, бременността, раждането и отглеждането на детето през първите месеци, не се колебайте да ги зададете на missionbaby@woman.bg

2019 © Проект на Sportal Media Group | Лични данни
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.