Бременна съм

На лоша поличба ли е да купувате предварително вещи за бебето?

Поличбите, че не е добре да се купуват вещите за бъдещото бебе предварително, както и всички подобни, идват от дълбините на вековете.

От древни времена се вярва, че ако не се използват дълго време, тогава в тях се заселват зли духове, които започват да се борят за подслона си и могат да попречат на раждането.

Този страх, че нещо ще се обърка в процеса на раждане на бебе, е най-мощният. Можете да разгледате този страх от гледна точка и на медицината. Преди не е имало детски магазини. Затова бащата дялкал люлката, майката е шиела и плетяла дрешки за бъдещото бебе. Освен това много неща са отивали при по-младите от по-възрастните - семействата преди масово са били големи. В началото, когато се появиха магазините, беше проблем да се купи нещо качествено в тях - мнозина от по-възрастните все още помнят времената на тотален дефицит. Затова жените е трябвало да плетат, кроят, шият, перат, гладят.

Поради тази трудоемка подготовка, бременната жена е прекарвала дълго време в седнало статично положение, краката ѝ се подували, гърбът ѝ се уморявал, налягането можело да скочи и дори да започне хипертонус на матката.

Сега, за щастие, в магазините можете да си купите бебешки дрешки и вещи всякакви – има за всеки вкус, а перинаталните центрове винаги са готови да помогнат на родилката. Освен това всички неща трябва да бъдат предварително измити, изпрани и изгладени. Добре е, ако бъдещата майка има помощници, но ако няма?

„По принцип купуването на дрехи за бебето е важен процес за майките“, коментира психологът Полина Вълова. „В края на краищата те избират какво ще облече най-скъпото им човече. Така жената проявява майчински инстинкт, настройва се за успешния ход на раждането. Ако само роднините купуват необходимите неща, тогава техният избор може да разстрои бъдещата майка. Има и случаи, когато жената вече е обсъдила със съпруга си детайлите по закупуването на детско креватче, но въпреки това той донася нещо друго”.

В края на краищата цветът, оборудването, мекотата на възглавниците и дори шарките на креватчето са важни за мама. Но съпругът никак не иска да я гледа да се върти в магазина часове наред. Той просто взема и купува това, което му се струва най-подходящо.

Бременните изобщо не трябва да вярват в поличби. Те са измислени от хора с тясно битово съзнание, в други епохи. Сега всичко това само замъглява ума, предизвиква страх и може да се отрази не само на психическото състояние на родилката, но най-вече на детето. Бъдещите майки трябва да помнят, че всичко зависи само от техните мисли - каквото е в душата им, такова е и отвън. Ние създаваме нашата собствена реалност. А това, че мислите са материални, отдавна е доказано!", коментира психологът.

Но предварителните покупки за бебето наистина си имат и недостатъци

„Ултразвукът може да поднесе изненада“, продължава психологът. - "Например ще ви кажат, че ще имате момиче. Купувате розова количка, избирате куп роклички, блузкии и накрая се ражда момченце!"

Психолозите препоръчват самата мама да отиде да пазарува и да избере няколко комплекта неща, които наистина харесва. Във всеки случай, ако не пасват по някаква причина, винаги могат да бъдат раздадени или заменени в магазина.

Какви неща е наистина добре да купите предварително?

Гардероб или скрин - определено няма да сбъркате с това. В края на краищата новороденото ще има повече неща от вас самите. Струва си да вземете решение за неговия дизайн, съдържание, цвят и веднага да поръчате.

Детска количка - тя може да бъде закупена на по-късен етап. Задължително бъдеща майка трябва да я избере. В края на краищата тя ще носи детето в нея. Ето защо е важно тя да оцени удобството, модела и практичността.

Детско легло - не е необходимо да се купува веднага щом разберете, че сте бременна. Едва с наближаване на раждането можете да го монтирате, да поставите кукла или друга играчка в него, която да очаква мъничето.

Чаршафи - всичко постелъчно, с изключение на възглавницата: през първата година от живота бебето не се нуждае от нея.

Аксесоари за баня - бебетата се нуждаят от къпане не толкова заради хигиената, колкото заради закаляването. Няма смисъл да се запасявате веднага с продукти за грижа за кожата - може да се окаже, че не са подходящи.

Добре е да имате ваничка, кърпи, термометър, те със сигурност ще ви трябват.

Надяваме се, че сме били полезни. Ако имате въпроси, свързани със забременяването, бременността, раждането и отглеждането на детето през първите месеци, не се колебайте да ги зададете на missionbaby@woman.bg

2019 © Проект на Sportal Media Group | Лични данни
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.