Първите 12 месеца

Какво да изберете: Еднократни или многократни памперси?

За съжаление в България не съществува подобна статитстика, но данни от САЩ показват, че 95% от тамошните родители на малки деца използват постоянно или в някакъв етап са използвали еднократни памперси.

У нас многократните памперси все още имат ограничено разпространение, но навлизат все по-активно и безспорно имат своите положителни страни.

Комфорт

Тук златното правило е да сменяте памперса на мъничето, когато е пълен. Ако едно бебче седи твърде дълго с мокра пелена, се увеличава рискът от подсичане. Еднократните памперси са по-дишащи, но пък задържат по-лесно влагата, а химикалите в тях понякога раздразват бебешката кожа. Някои мъници пък предпочитат усещането при употребата на пелени от плат.

Удобство

Забравете за сложното поставяне, което са използвали майките ни, когато ние сме били малки. Модерните пелени често са с копчета или велкро лепенки, което прави смяната им толкова бърза, колкото и при еднократните памперси. Освен това те са снабдени с непромокаем слой, който предпазва от подмокряне. Някои марки обаче не са толкова абсорбиращи и вероятно ще ви се наложи да ги сменяте по-често.

Пране

Това, което отказва повечето майки от използването на многократни пелени безспорно е поддръжката, която те изискват. Времето, което ще ви отнеме да изперете пелените зависи от системата, която ще изберете, както и от това дали те могат да се сушат в сушилня.

Цена

Отново в България не разполагаме с подобна статистика, но според американско проучване за две години едно средностатистическо семейство ще похарчи между 2000 и 3000 долара за еднократни памперси. При многократните цената е между 800 и 1000 долара, но при тях пък първоначалната инвестиция е по-голяма. Към тази сума трябва да добавим и цената за пране, като по този начин разходите скачат значително. Имайте предвид обаче, че многократните пелени могат да се използват от братче или сестриче, ако планирате да имате повече деца.

Околната среда

Експертите са изчислили, че за една година бебетата използват средно между 2,500 – 3,000 еднократни памперса. Това разбира се оставя своя отпечатък върху околната среда. Стряскащият им брой пък е една от основните мотивации на майките, които предпочитат многократните пелени.

Кои да изберете обаче?

Нашият съвет е да проучите добре пазара преди да вземете решение. Помислете добре и кой от двата варианта би отговарял по-добре на начина на живот на семейството ви. Нашата препоръка е да опитате и многократни пелени, за да видите дали биха се вписали добре във вашето ежедневие. Ако пък сметнете, че те не са отговорът за вас, обърнете се към еднократните памперси.

Надяваме се, че сме били полезни. Ако имате въпроси, свързани със забременяването, бременността, раждането и отглеждането на детето през първите месеци, не се колебайте да ги зададете на missionbaby@woman.bg

2019 © Проект на Sportal Media Group | Лични данни
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.