Искам да забременея

Кога е най-правилният момент за забременяване?

Репродуктивните проблеми и как да спечелим битката с тях – една от най-наболелите теми в днешно време, пред която са изправени толкова много двойки по света.

Дали защото младите мъже и жени отлагат все повече момента за продължаване на рода, или заради нездравословен начин на живот, този въпрос става все по-актуален. Но това съвсем не означава, че трябва да се откажем от мечтата си да създадем семейство и един ден да прегърнем бебето, което е наша плът и кръв. По този въпрос, както и кога е най-добрият момент да помислим за зачеване, си поговорихме със специалистите от Acibadem City Clinic Болница Токуда д-р Мефтуне Шефкетова и д-р Сашо Райков на събитието „Уъркшоп за родители, което екипът на „Мисия Бебе 2020“ създаде специално за всички бъдещи и настоящи майки и татковци.

- Защо много жени не могат да видят така очаквания положителен тест за бременност?

Д-р Шефкетова: Причините, заради които забременяването не се случва бързо, са комплексни и имат отношение не само към зачеването, но и към износването на бебето. Тя не е само една, но най-често тя е свързана с отлагането на майчинството. За съжаление в днешно време много момичета отлагат момента и може би е добре да се замислят за това. И ако сте си задавали въпроса на каква възраст зачеването се случва лесно, това са годините между 20 и 25. Съвременната жена пристъпва към тази крачка в много по-напреднала възраст и правейки го, трябва да се замисли дали това е правилно и какво може да направи, за да избегне усложненията и трудното сбъдване на мечтата да бъде майка в бъдещ етап.

- Има ли специален момент, който трябва да търсим, за зачеването? Бил той, свързан с емоционалното ни състояние или с определен физически фактор.

Д-р Шефкетова: Психическият аспект е важен. Най-точният момент е, когато двама души се намерят, осъзнаят че са един за друг и са готови да предприемат тази крачка. За съжаление, невинаги жените между 20 и 25-годишна възраст са срещнали правилния човек и невинаги са реализирани в професията си. Понякога не става дума само за липсата на желание.

- Какви са най-новите методи, които вие следвате в работата си, свързани с репродуктивната медицина?

Д-р Райков: Най-новите тенденции са свързани с избягването на многоплодната бременност на всяка цена и да се трансферира един ембрион, а най-перспективната част от репродуктивната медицина в момента е намирането на оптимален ембрион. Ако имаме такъв ембрион, който е напълно здрав, той в почти всички случаи се имплантира и накрая имаме едно здраво и годно за живот дете.

- Какви са специалните грижи, които еднa жена, която иска да забременее, може да получи в болница Токуда?

Д-р Райков: На първо място трябва да кажа, че в болница Токуда вярваме на науката и сме внедрили протоколи, основани на медицински доказателства. Истината е, че във всички клиники за ин витро процедури се прави едно и също, докато ние вярваме на медицинските доказателства, в резултат на което имаме изключително добра успеваемост. Разполагаме и с апаратура, с която имаме възможността да работим на възможно най-високо ниво. В допълнение, Центърът за Асистирана репродукция е разположен в многопрофилна болница, която предлага възможност за мултидисциплинарно медицинско обслужване и справяне с индивидуалните проблеми на пациента. 

- Колко време трябва да изчака една двойка, преди да посети специалист по репродуктивна медицина?

Д-р Райков: За да определим колко време трябва да изчака двойката, първо трябва да поясним какво е „нормална фертилност“. Втората декада от живота на жената е моментът на оптимална фертилност, а третата декада е моментът на намаляване на фертилността, а на възраст 43-44 години идва краят на фертилността. Двойките, които търсят бременност и имат регулярни и непротектирани сексуални контакти в рамките на 1 година, обикновено 80-85% от тях я постигат. Останалите имат нужда от още една година опити, за да се стигне до бременност. Обикновено няма защо да се чака повече след първите 12 месеца. Всички световни асоциации по репродуктивна медицина препоръчват да се изчака не повече от 1 година. Този период се намаля на 6 месеца, ако жената е на над 36-38 г. или страда от познато заболяване, което би попречило на зачеването.

- Какво съветвате жените над 40 г., които имат прекрасна кариера, но едва сега са се сетили, че трябва да родят дете?

Д-р Шефкетова: Разбира се, бих ги посъветвала да осъществят бременността по възможно най-бързия начин, дори и да не са намерили подходящия партньор. А ако все пак искат да отложат още малко бременността, задължително трябва да замразят яйцеклетки Всъщност, това е съветът ми не само към жени на 40-годишна възраст, но и момичета, които са прехвърлили 25 г. Нека, отивайки на профилактичен преглед, да помолят лекаря да обърне внимание на яйчниковия им резерв. Ако е решила да отложи момента за забременяване, тя може да замрази яйцеклетки в момента и да ги използва с бъдеще, когато реши да стане майка. Момичета, не забравяйте, че биологичният часовник тиктака!

Надяваме се, че сме били полезни. Ако имате въпроси, свързани със забременяването, бременността, раждането и отглеждането на детето през първите месеци, не се колебайте да ги задавате на missionbaby@woman.bg

 

2019 © Проект на Sportal Media Group | Лични данни
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.