Искам да забременея

Какво е фертилен прозорец и как да разберете дали сте в овулация

Под термина "фертилен прозорец" се разбира периодът, включващ дните, в които е най-вероятно интимният акт между мъжа и жената да завърши със зачеване.

Или с други думи това е онзи период от месечния цикъл на жената, през който тя има най-голям шанс да забременее.

Според експертното мнение т.нар. „фертилен прозорец“ се отваря още на седмия ден след края на менструацията, но вероятността от зачеване е най-голяма в рамките на 24 часа преди и след овулация. Обикновено овулацията настъпва около 14 дни преди края на цикъла. Тоест, ако цикълът ви е с продължителност 28 дни, то около 14-тия ден би трябвало да сте в овулация. Готовата за оплождане яйцеклетка живее около 24 часа. Това означава, че най-доброто време да забременееш е денят преди да настъпи овулацията и денят след нея.

През следващите пет дни обаче шансът от забременяване също не е малък. За разлика от яйцеклетката, която живее само до 24 часа, спермата може да остане активна в продължение на 5 дни. Поради това, може би ще се изненадате да научите, че зачеване може да има и след сексуален контакт, извършен четири до пет дни преди да се отдели яйцеклетката. Като се вземе предвид преживяемостта на спермата и на яйцеклетката, общият „фертилен прозорец“ е около шест-седем дни.

Въпреки това обаче дните с големи шансове за забременяване са всички дни по време на менструалния цикъл, в които има възможност да забременеете, ако сте имали сексуален контакт без предпазни средства.

Как да разберете дали сте овулация?

Направете си овулационен календар

За да увеличите шансовете си за забременяване, не пропускайте да си направите и овулационен календар. С негова помощ можете да установите вашия „фертилен прозорец“, или с други думи - най-доброто време за правене на бебе! За да определите датата на вашата овулация, е необходимо да нанесете първия ден на последната ви менструация и средната продължителност на вашия цикъл (от първи ден до следващия първи ден). 

Набавете си комплект за прогнозиране на овулацията (OPK)

Комплектът за предсказване на овулация (OPK) може да ви помогне да определите най-плодородните дни по време на месечния си цикъл - тоест дните преди и след овулацията, когато е най-вероятно да заченете.

Има два вида комплекти за овулация:

- ОРК на базат на урина тестват урината ви за повишени нива на лутеинизиращия хормон (LH). Това обикновено се случва в рамките на ден и половина преди овулацията. Обикновено количеството LH в кръвта и урината е ниско, но то се повишава с около два до пет пъти в дните преди овулацията.
Комплектите за ферментиране на слюнка ви помагат да разберете кога овулацията предстои, като посочват конкретни промени в състава на слюнката. С повишаването на нивата на естроген в дните преди овулацията, съдържанието на сол в слюнката се увеличава.

- Промени в цервикалната слуз

С приближаването до овулацията тялото започва да произвежда повече естроген. Той предизвиква повишена секреция на цервикална слуз с цел вагината да стане по-еластична и гъвкава. Това подпомага сперматозоидите да доплуват до яйцеклетката, която се отделя по време на овулацията. Характерното за цервикалната слуз в този период е, че е разтеглива, подобна на белтък хлъзгава течност, която се изплъзва между пръстите. Когато слузта е с подобна консистенция, жената е в най-плодородния си период от месеца.

Монитори за плодовитост

Този тип калкулатори за изчисляване на овулационния период измерва нивата на вашия LH и естроген, за да определят най-плодородните ви дни. Тези апарати са ефективни, но по-скъпи от комплектите за предсказване на овулация.

Измерване на базалната температура

Чрез редовното измерване на базална температура и следене деня на овулация може да се правят опити за зачеване в точния момент. Тогава яйцеклетката е узряла и готова да бъде оплодена. Базална температура е измерената рано сутрин, непосредствено след събуждане, на гладно в леглото. Тя е най-ниската ви температура, когато се намирате в покой. Обикновено варира между 36.2°С и 37.4°С. По време на овулация тя се повишава поне с две десети от градуса.

Кога ще зачена?

Разбира се, най-добрият начин за зачеване е редовният секс. Колкото по-често го правите през периода на „фертилния прозорец“, толкова по-голяма е вероятността от забременяване. Имайте предвид обаче, че зачеването вероятно няма да се случи веднага. Дори моментът да е перфектен и да няма други диагнози, шансът за бременност на всеки месец е 25% за жени под 30-годишна възраст и спада до по-малко от 5% с достигането на 40-те.
Експертите също така предупреждават, че ако продължителността на менструалния цикъл не е между 21-35 дни, може да не овулирате редовно. В случай че дадена двойка не е успяла да зачене в продължение на една година, има вероятност един от партньорите да страда от репродуктивен проблем. В този случай е належаща консултацията с лекар специалист.

Надяваме се, че сме били полезни. Ако имате въпроси, свързани със забременяването, бременността, раждането и отглеждането на детето през първите месеци, не се колебайте да ги зададете на missionbaby@woman.bg

2019 © Проект на Sportal Media Group | Лични данни
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.